Ce vreau să mă fac când voi fi mare?

După cum știți, a călători este un mod sănătos de a trăi, pentru că vă provoacă stări de relaxare, euforie și fericire. Ești liniștit pentru că lași toate grijile la poarta de plecări din aeroport.

Mi-am propus anul trecut să călătoresc. Și că tot vorbeam de timp în articolul precedent, chiar am avut din plin și am reușit să văd câteva locuri mișto care m-au încărcat cu energie pentru  ,,rutina” de acasă, energie cât să dureze până la următoarea călătorie.

Într-un singur oraș (care s-a dovedit a fi, de fapt, mai multe orașe) am fost doar pentru a-l vizita, și anume Amsterdamul (și Venlo și Neuss și Deusseldorf și Dortmund). Restul au fost escapade, mai mici și mai mari, ori reîntoarceri în aceleași locuri doar pentru distracție sau relaxare: Grecia, Bulgaria, weekend-uri la mare și la munte de câteva ori.

Și asta doar pentru că te ajută să te regăsești. Te ajută să fii sălbatic, să fii liber, aspect la care toți tânjim în era asta plină de stăpâniri, de lucruri materiale, de ,,eu am, iar tu nu”, de ,,tu lucrezi pentru mine” ș.a. Este singurul moment în care nu aparții nimănui, niciunui loc, niciunui oraș, niciunei țări, niciunui neam, etnii ori grup. Ești turist, vizitator, ești altfel, ești altcineva, ești cine vrei tu să fii. Ești tu și bagajul tău în care îți poți lua exact ce ai nevoie pentru a fi oricine-ți dorești.

De ce nu vreau să merg la Paris sau Roma? Nu pentru că fac nazuri, deși nu le-am vizitat niciodată, însă media mi-a oferit atâtea informații despre orașele astea, încât mi-am pierdut interesul absolut. E ca și când le-aș fi vizitat deja, numai văzând poze-n lung și-n lat pe interneți. Le voi vizita, probabil, dacă găsesc vreo ofertă de city break avantajoasă, deși cum a reieșit din ce am zis mai sus, le-aș lăsa pentru vârsta a doua. De ce? Pentru că la anii mei, două zeci și încă trei, cred cu tărie că locurile potrivite ar fi cele exotice și pline de adrenalină, un tur cu mașina, pe bicicletă, cu cățărat pe munți, cu rucsacu’-n spate ori  sărit de pe stânci and things like this.

img_2608

Ce am mai observat? Că-mi plac orașele sobre, reci, cu arhitectură mai discretă în culoare, însă bogate în varietatea tonalităţilor și am o dorință de a mă teleporta acolo când mai găsesc ceva despre ele pe diferite rețele (fotografii sau articole).Asta poate doar pentru că vara sunt prea preocupată în a-mi planifica escapade la mare și plus că, fiind anotimpul în care poți face atâtea cu timpul tău, banii se duc ca și nevăzuți. Și ce anotimp rămâne pentru făcut planuri și economisit? Sfârșitul de toamnă și iarna, obviously.

Ce mă încântă cel mai tare când navighez pe internet? Când descopăr oameni dragi sau necunoscuți care postează n lucruri despre orașe care nu sunt atât de cunoscute.  Oameni fără pretenții, cu un trai simplu, bazat exclusiv pe experiențe și pe starea de bine. Iar lucrul acesta ți-l garantează călătoriile. Lucrul cel mai important când vine vorba despre ele, și mai ales în locuri necunoscute este că ai puterea de a descoperi, ca un explorator. Îți creezi propria impresie despre orașul respectiv. Asta-i magic: faptul că orașele sunt văzute prin ochii a milioane de oameni în fiecare zi și că se bucură de o mulțime de interpretări: cu zâmbete, cu țipete de bucurie, cu pași grăbiți sau plimbări lungi și lente, cu sos de roșii, cu cafea, cu eclere, cu umbrele, cu îmbrățișări. Oamenii-s mai fericiți ca turiști.

Ce vreau să mă fac când voi fi mare? Călător. Atotcălător!

 

Melodia de mai jos este una dintre preferate. Este despre cântecul pe care toți îl fredonam când eram puști și zăream pe cer un avion. Plus că-i despre dorința de a fi și de a face.

Leave a Reply

