Ce a apărut nou în casa mea?

15713335_1508569219172958_604855238_n

El este Brăduț. Un grăsan. Oi părea puțin dusă cu pluta că personalizez un pom și-l mai și mângâi și-i fac complimente toată ziua, dar asta se întâmplă cu oamenii în preajma sărbătorilor. Devin mai (ne)buni.

De ce i-am pus numele ăsta? Pentru că-i un brad, evident, nu că nu aș fi fost în stare să-i pun Ionuț sau ceva care să rimeze cu Brăduț, dar în fine. După cum vedeți, îi scriu numele cu literă mare, deci și-a intrat pe deplin în drepturile de persoană ori prezență ori cum definiți voi, de obicei, orice credeți că împrăștie o energie și vă schimbă total vibe-ul casei. A fost o întâmplare cam deloc întâmplătoare să-i aleg numele ăsta. Pe cuvânt că nu am avut nici un indiciu.

De ce am cumpărat brad viu, cu doi ochi mari și un zâmbet larg- în mintea mea? Pentru că nu vreau să-mi lipsească mirosul lui specific din casă și pe bună dreptate că te apropie înzecit de sărbători. Promit, totuși, că atunci când voi avea un copil sau mai degrabă un animal o să-mi cumpăr unul artificial. Nu doar pentru a nu sta de cinci ori pe zi să mătur acele după ce orătania îl trântește, fie ea pisică, câine sau copil, ci și pentru a contribui la salvarea planetei. Poate că e prea mult spus, dar schimbarea începe cu tine.

15673288_1508569322506281_2089504284_n

Cum l-am gătit? I-am luat hăinuțe roșii, altfel nu se putea. Globulețe, fundițe și fluturați, beteală mătăsoasă și am pus și puțin sclipirici auriu ca să fie cel mai div dintre confrații lui. Ar trebui să-l duc la vreun concurs de mister. Nu de alta, dar am văzut cât de mare-i concurența pe rețelele de socializare. News Feed-ul meu e plin de brăduți și motive de iarnă, de-ți vine s-o iei pe arătură.

O să-l țin până dă ultima zăpadă, probabil până în martie (I pray). Cu cât ține mai mult iarna, cu atât mai mult va face parte din viață mea. Am împrăștiat pe aici câteva poze ca să vă molipsesc și pe voi.

O chestie care mie îmi place s-o spun și v-o împărtășesc și vouă (puțin mai etnico-universalo-crăciunească):

De ce împodobim bradul când ne pregătim de sărbători? De ce bradul și nu orice alt pom? Pentru că bradul pentru noi reprezintă prospețimea, fertilitatea și productivitatea. Doar mirosul acela puternic și pur te vrăjește. De ce simțim nevoia să-l împodobim? Nu doar pentru a-l înfrumuseța, nu doar pentru a ne întinde sub el să privim instalația, nu doar pentru a așeza cadouri în jurul lui, ci pentru că ornamentele reprezintă poamele care lipsesc cu desăvârșire în acest sezon. Bradul împodobit e pomul plin de fructe, o rememorare a pomului viu, verde și roditor.

15713356_1508569089172971_661312798_n

Voi v-ați împodobit bradul? Dacă nu, ce mai așteptați?

Leave a Reply

