Budapesta prin ochii mei

16466638_1563917490304797_1975092161_o

Am plecat cu #Aventurescu. 3 zile-n Budapesta nu sunt de-ajuns pentru a o descoperi în totalitate. Dar cele 3 zile ne-au motivat să ne tăbăcim picioarele-n bocanci pe străzile superbe ale orașului. Este locul unde la fiecare colț de stradă există o clădire a cărei arhitectură te frapează. Te face să-ți scoți aparatul și să o imortalizezi. Subliniez că asta m-a încântat cel mai mult la Budapesta- faptul că ei pun accent pe istorie și că o întrețin prin aspectul clădirilor.

Vreau să menționez că am avut câteva emoții cu cazarea și cu presupusul transport asigurat de la aeroport la apartament, însă mi-am făcut griji degeaba. Ne-am cazat în centrul orașului, aspect care m-a entuziasmat cel mai mult, pentru că eram aproape de absolut orice doream. Într-o garsonieră imensă cu baie, bucătărie și un hol superb ne-am făcut comozi pentru restul zilelor. Așa cum clădirea arăta pe  exterior, în același fel era și pe interior: pereți înalți, tavan dublu, ferestre uriașe cu draperii dintr-un material atât de fin, iar obloanele erau din lemn vopsit în alb într-o structură care imita împachetarea. Am fost cuprinsă de cel mai frumos sentiment tot timpul cât am stat în casă.

16492484_1563917423638137_1354540796_o

Centrul Budapestei este  imens și vă asigur că merită doar străbătut la pas. Nu știu câți kilometri am parcurs, dar s-au resimțit în umflăturile picioarelor. Ce contează e că am apucat să vedem o groază de locșoare. Mie, personal, îmi place mai mult să mă plimb și să analizez colțișoare, străzi și clădiri ale orașelor decât să văd principalele obiective turistice, pentru că în felul acesta simt că mă integrez și că fac parte din el.

16491338_1563922493637630_1433670738_o

Am parcurs majoritatea podurilor care sunt unele mai frumoase ca altele, însă cel mai mult m-a încântat Podul Libertății, pe marginea căruia ne-am putut urca. Fiecare dintre ele are ceva specific, însă pe acesta chiar am simțit libertatea. A urmat multă ceață, însă deloc frig. Am urcat pe Dealul Gellért, însă evident- nu am putut fotografia orașul din cauza ceții dense. Apoi Citadela, de unde febra musculară.

16523561_1563922543637625_1237163094_odsc_0867

Am mâncat într-un loc superb, Tabáni Gösser Etterem, un restaurant care-mi oferea impresia de demult, cu un singur chelner care era și barman și probabil și bucătar. Dar mâncarea era de nereproșat- o explozie de gusturi în gură. Am mâncat gulaș, care mie mi s-a părut a avea gustul unei tocănițe scăldată în sos de roșii- yummy, ficăței de rață și o chestie al cărei nume nu îl mai țin minte, însă era carne de porc învelită într-o omletă. Și pentru că mie îmi place să compar gusturile atunci când încerc ceva pentru prima data, felul ăsta de mâncare mi s-a părut a avea gustul pennelor, bogate-n usturoi- double yummy. Servirea a fost de nereproșat, iar bătrânelul un simpatic.

Am vizitat, de asemenea, Parlamentul care e un dinozaur de clădire, dar m-a uimit imensitatea lui și detaliile atât de atent selecționate. Atât ziua, cât și seara m-a fascinat. Este una dintre cele mai impresionante construcții pe care le-am văzut vreodată. Pentru că al nostru vecin de peste deal, Putin, a ținut neapărat să îmi ia fața prin vizita lui la Budapesta, am avut câteva interdicții pe anumite zone și străduțe, iar din această cauză a trebuit să ocolim însemnat cartierele. Însă a fost spre binele nostru, pentru că am mai descoperit locuri și clădiri captivante.

dsc_0260

Dacă ajungeți prin Budapesta vă recomand cu cea mai mare încredere restaurantul Ape Regina, unde plătești 7000 de forinți- echivalentul a 100 și un pic de lei, iar timp de 3 ore poți mânca și bea ce vrei și cât vrei. De acolo ne-am hrănit energia și am ieșit cu stomăcelele pline de bunătăți. Restaurantul este italienesc, însă evident că are și mâncăruri tradiționale ungurești. Intri în contact cu bucătarii, pentru că te servești singur, iar cel mai înverșunat italian nu a vrut să vorbească cu mine până nu l-am salutat în limba lui. Funny.

16523652_1563922506970962_822460463_o

dsc_0381

Nu am apucat să mănânc în București burger, însă am mâncat în Budapesta într-un loc extrem de șmecher- e cuvântul perfect. Pasta Market are cei mai gangsta băieți care te pot servi și dacă le zâmbești îți fac și cu ochiul și stau și în cap pentru tine. Niște simpatici șmecherași care au cei mai delicioși burgeri. Recomand!

16491219_1289546894422510_1772811238_o

În rest, totul a fost cât se poate de liniștit. Eu, una, chiar m-am odihnit. Am plecat cu câteva preconcepții, însă le-am cărat după mine degeaba. Oamenii sunt super ospitalieri și darnici să te ajute. Aici am văzut mai mulți străini decât locuitori ai Budapestei, iar lucrul ăsta m-a ajutat să cred ca este un oraș primitor, care poate găzdui oricâte nații intră în el.

Este un oraș vechi, dar întreținut și se observă eforturile depuse. M-am simțit foarte liniștită, iar lucrul acesta îl urmăresc de vreun an și ceva și nu am decât să mă bucur că am parte de el. Budapesta vă așteaptă și pe voi!

16523359_1563917403638139_1059014795_o

One thought on “Budapesta prin ochii mei

Leave a Reply

