Dezlegare

Azi am auzit pe-nserate un ,,bucură-te!” răspicat și răstit. A fost cel mai curat, sincer și simplu ,,bucură-te!” din câte am auzit. Evident că am zâmbit ca un puști la o vorbă de duh a vreunui bătrânel albit de trecerea timpului și cu saci mari în cârcă plini cu povești și povețe. De asta-i bine să ai prieteni simțitori cu dezlegări la minte.

Mi-era rușine să o recunosc și să-i permit bucuriei să intre. Serios. Avem tendința de a crede că ceea ce ni se întâmplă nu sunt lucruri pe care le merităm, de parcă știm noi cu adevărat ce merităm sau nu. Ți l-a pus Domnul în cale, ia-l și primește-l cu brațele deschise. Sunt destul de reticentă și nici încredere n-am în oameni. 

Aveam nevoie de un țipăt ascuțit. Am 23 de ani și cred că-i timpul să fiu seriosă. Serioasă ca femeie și serioasă ca om. Dar nu serios, serios, așa cum poate știți voi ce-i aia seriozitate. Ci reală. Din vârf până-n vârf. Al capului și al picioarelor. Când crești, nu devii mai serios, ci mai real. Vrei lucruri care-ți conferă siguranță și care-ți readuc zâmbetul de copil pe față. De asta-mi plac oamenii adevărați, sinceri și transparenți. Sunt ei din totdeauna.

M-am gândit zdravăn la primul lucru care-mi vine-n minte mereu. Ăla e instinctul și aia-i ce simți tu din interiorul pieptului nebun. Gândul vreau să îl urmez dacă nu cu sfințenie, măcar cu rugăciune. Sunt în ultima perioadă un om mai categoric decât de obicei, mai dificil decât de obicei și mai greu de stăpânit decât de obicei. Sunt mai ambițioasă ca de obicei. În ultima perioadă. Tare mi-e că nu mă voi schimba, mai ales că na’, cu cât înaintezi în viață, greu îți mai schimbi năravul. Dar ambiția asta cu tot ce am zis mai sus mie mi-e dragă. Și lumii i-e dragă. Și nu e deranjantă. Atâta timp cât nu intri-n gura lupului.

Am planuri și n-am. Firea mea de fecioară organizată și pusă la punct nu-mi permite să nu am totul pregătit din timp, însă mai mult decât asta, îmi place instantaneul. Și mai ales surprizele, deși nu o recunosc niciodată. Nu reacționez eu la toate exemplar, dar mă dau în vânt după ele. De asta-mi cer mie să mă bucur. Și v-o spun și vouă. Crispați nu ne șade bine și nici reticenți. Ne stă repede bucuroși, rânjiți, cu riduri jucăușe-n colțul ochilor. 

Am primit dezlegare. 

Bucurați-vă

Leave a Reply

