O altă formă a educației

 

ROMANIA.-In-a-train.-1975

Henri Cartier-Bresson, In a train, România, 1975

Dacă oamenii ar şti câtor locuri din lumea asta aparţin, cât de lungi şi împământenite le sunt venele la Cuca Măcăi, vorba aia, am fi mai puţin încordaţi când vine vorba de sumedenia raselor. Nu am mai privi încruntaţi oamenii şi nici nu ne-am schimba expresia feţei în funcţie de originea lor.

Un proiect care m-a dat pe spate de mi-am rupt coloana a fost The DNA Journey. În spatele lui este momondo.ro, un motor de căutare a ofertelor de călătorie, în colaborare cu Ancendry DNA, cel mai mare furnizor mondial de testare a ADN-ului personal. Ne invită să ne găsim originile în propriul nostru ADN, harta noastră geografică interioară. Oameni obişnuiţi au participat anul trecut, în aprilie, la această selecţie în funcţie de vârstă, sex şi origine, iar 67 dintre ei au avut parte de testarea ADN-ului. Majoritatea cu principii clar stabilite şi ură nejustificată faţă de anumite popoare, au rămas total impresionaţi de rezultatele testelor şi şi-au schimbat complet viziunea rasistă. Unul singur a avut prilejul unei călătorii în toate ţările de provenienţă, un Columb în căutarea propriului eu. Acest tip de proiect schimbă viziunea despre sine şi despre cine sunt cei din jurul nostru.

Un lucru este cert: călătoria nu este doar un mod de a-ţi petrece concediul cufundat în cocktail-uri şi în croaziere. Călătoria este o formă de educaţie. Morală şi spirituală. Cunoașterea este atuul nostru, ca oameni. Strângerile de mână, zâmbetele  către necunoscuți, interacțiunea de toate felurile și încrederea pe care le-o oferim oamenilor de toate etniile este micul nostru pas către o lume mai bună, mai vie.

A conştientiza că prin călătorie îţi deschizi ochii larg şi îţi luminezi mintea este superlativul înţelepciunii. Răbdarea, deschiderea către noutate și estomparea reticenței se vor simți imediat. Ai nevoie doar de un pas psihic sau mai bine zis, mii de pași fizici sub nickname-ul Călător. V-am mai spus ce vreau să mă fac când mă voi face mare? CĂLĂTOR! ATOTCĂLĂTOR!

Leave a Reply

